Новини змагань

Літцов: ніякої таємниці в тому, як збільшити кількість фанів

15:12, 27 липня 2016

Провідні футбольні менеджери про роботу з уболівальниками на Marketing, Strategy and Media Football Workshop

Основні тези виступів спікерів семінару в Одесі, що зібрав кращих європейських футбольних менеджерів.

Стефан Літцов.

Персона:

Директор відділу маркетингу та продажу квитків ФК Магдебург.

ФК Магдебург, заснований в 19 сторіччі, найрезультативніші роки - 1973/74, учасник третього дивізіону.

Основні тези:

Працюйте з дітьми

Стефан впевнений, успіх в футболі залежить від кількості вболівальників.  В Магдебурзі проживає 230 000 людей,  стадіон збирає в середньому за гру 19 000 вболівальників, 95 000 підписані на новини клубу у Фейсбук.  Робота з дітьми є принциповою для клубу, і Стефан впевнений, що лояльних та відданих вболівальників можна і потрібно виховувати з самого дитинства. ФК «Магдебург» має свій Дитячий клуб /Kids-Club/, з учасниками якого регулярно зустрічаються гравці основної команди.

Безплатний вхід – це нонсенс

Відсутність ціни означає відсутність цінності, впевнений Стефан. Для вболівальників керівництво клубу запровадило гнучку дисконтну систему, що включає знижки для дітей, постійних членів клубу, сезонні знижки (єдиний квиток на 15 матчів, 20% економії). «У тому, як європейські клуби збільшують кількість фанів до 50 000, немає ніякої таємниці: це реальні плані та вірні інструменти. Ми залучаємо різну аудиторію, знаходимо правильні слова і емоції: незважаючи на зростання ціни квитків на 25% тільки останнього року, кількість вболівальників не змінилась. Всі вони допомагають команді здобувати перемоги і роблять матч яскравішим». До речі, фани Магдебургу під час матчів використовують стрілки, нагадуючи футболістам, де знаходяться ворота, давня ідея, що виникла у фанів, які хотіли підтримати команду в часи, коли вона посідала останню сходинку в турнірній таблиці. 

Ноель Муні

Персона:

Маркетинг-менеджер УЄФА з 2012 року. В минулому – гравець ФК "Лімерік", "Корк Сіті", "Шемрок Роверс" /Ірландія/. З 2006 року – Директор з маркетингу Федерації футболу Ірландії. Ноель  - учасник освітніх програм УЄФА, таких, як KISS(Knowledge and Information Sharing Scenario), CFM (Certificate of Football Management), MESGO (Executive Masterin European Sports Governance). Підтримує національні асоціації, ліги та футбольні клуби в питаннях стратегічного планування, FRM-систем, digital-маркетингу.

Основні тези:

Бачити наперед

Одну з проблем українського спорту Ноель бачить у відсутності бачення майбутнього. «Ви живете сьогодні на сьогодні. Неможливо розвиватися за відсутності стратегії».  Ноель наводить приклад Федерації футболу Бельгії, яка  в Стратегії розвитку чітко прописала пріоритети та основні показники ефективності. Федерація настільки відкрита у стосунках з вболівальниками, що демонструвала навіть  динаміку виконання своїх зобов`язань. Бельгійці пережили велику футбольну кризу 2007 року, залишившись без підтримки фанів, бізнес-товариства, телетрансляторів. Декілька років знадобилося їм для того, щоб повернути вболівальників, залучити потужних спонсорів (BMW, ING, Price Waterhouse Coopers) та активізувати роботу з мерчандайзингу у партнерстві з Сarrefour, всесвітньовідомою мережею супермаркетів. 

Бренд – це ідея, що жива в голові і серці.

«В чому ваша унікальність, якими є ваші цінності та ідеї?». Справжній футбольний бренд - це  системна взаємодія з вболівальниками, в основі якої цінності та емоції. Ноель наводить приклад бразильського футбольного клубу Ресіфе, що у 2013 році запропонував своїм уболівальникам стати безсмертними. Кожен бразилець народжується з футболом у душі, а, мабуть, найпалкіші з них вболівають за Ресіфе.

«Перший – Бог, другий – «Ресіфе», третя – сім`я, потім – робота», так говорять вони про свої цінності. Близько 51000 фанатів клубу стали учасниками донорської програми DOADOR, заповідаючи свої органи пацієнтам, що стояли в листі очікування на трансплантацію. Кампанія дозволила скоротити чергу майже до нуля, вижити людям,  що потребували пересадки органів, врятувати сотні життів і зробити фанатів по-справжньому безсмертними: «щоб очі продовжували бачити гру рідного клубу, легкі дихали, а серце билося за рідний клуб».

«Все - за улюблену команду. Навіть після смерті».

Ролик Immortal Fans отримав Гран-прі найпрестижнішого фестивалю реклами «Каннські леви» в 2013

 

 Світлана Рибакова, маркетинг-менеджер  ПФЛ

 




Група Соц сети Група Соц сети Група Соц сети Група Соц сети Магазин Вгору Вгору