Новини ліги

Сергій Макаров: «Система вимагає радикальних змін і дій»

14:36, 23 травня 2016

Тільки об`єднання зусиль зможе відродити футбол

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Минулий футбольний рік став сезоном антирекордів ПФЛ: загальна відвідуваність досягла дна - на матчах побувало лише 400 000 уболівальників, кількість клубів знизилася до 26-ти, Ліга втратила інвестора. Водночас він став перевіркою антикризових можливостей керівництва, змусивши його шукати нові ресурси для розвитку.

Сергій Макаров, президент ПФЛ: «Я щодня аналізував проблеми, їх було неймовірно багато, і вони здавалися нездоланними. Немає сенсу описувати ситуацію, яка і так більш, ніж близька кожному з нас. Але так чи інакше, вона стала передвісником змін: ми розуміли, що система застаріла і вимагає від нас радикальних дій. Економічні умови не будуть такими сприятливими, як раніше, а вихід із кризи затягнеться на кілька років, проте ми не збираємося чекати її закінчення».

Євгеній Мороз, начальник відділу організації та проведення змагань ПФЛ: «Криза мала свої зовнішні прояви: падіння відвідуваності матчів, зняття команд з чемпіонатів через фінансові проблеми, розбалансування партнерів. Саме криза дала нам розуміння того, що філософії довічної лояльності вболівальників не існує. Питання, що ми маємо розв`язати – як повернути уболівальників на трибуни, як зробити матч заходом яскравішим та більшим, ніж футбол, як перетворити лігу і змагання в міцний бренд і стійку бізнес-модель із трійцею джерел доходів: телетрансляції – квитки - спонсори».

Керівництво ліги обрало підхід, що є загальноприйнятою європейською практикою. Вектори і принципи прийняття рішень, закладені в Стратегії розвитку, знижують ризики випадкових рішень і дають бачення того, до якої моделі Ліга прагне у майбутньому.

Сергій Макаров: «Ми докладали неабияких зусиль для пошуку спонсорів футбольного чемпіонату. З кожною комерційною пропозицією ми розуміли неконструктивність ситуації, коли клуби поодинці щукають вихід із ситуації - домовляються про телетрансляції, не маючи уявлення про реальну ціну своїх можливостей, залучаючи спонсорів. Це шлях в нікуди. Якими б серйозними не були їхні зусилля, вони залишаються наодинці з економічною ситуацією, вразливими перед кризою та телетрансляторами. Ми бачимо тільки один шлях – об`єднатися. Об`єднати наші можливості для того, щоб бути фінансово і організаційно сильнішими».

Об`єднання прав означає формування загального пулу і є успішною європейською моделлю, яку використовує УЄФА з 1992 року. Питання централізації комерційних прав на матчі національних команд було підтримано всіма 53 національними асоціаціями на Конгресі УЄФА в 2011 році в Парижі. Реалізація концепції централізованого маркетингу дозволить збільшити доходи на 67% до 1 млрд. євро.

Передача комерційних прав не означає відсутність у клубів управління – кожен ыз них залишає собі можливість капіталізації, при цьому ліга надає спонсору уніфіковану комерційну пропозицію, що включає оформлення форми гравців, стадіонного простору, телевізійних трансляцій і отримує додаткові можливості росту, як створення e-каси та е-магазину на власній платформі.

Сергій Макаров: «Передача комерційних прав лізі не тільки страхує клуби від фінансових та менеджерських ризиків, а підсилює позиції у переговорах зі спонсорами та телетрансляторами. Ми хочемо перейти від моделі існування за рахунок внесків до комерційної моделі, яка передбачає виплату винагороди за участь у змаганнях. Це інвестиції в стабільність, і ми не бачимо об`єктивних причин для того, щоб в складній ситуації не об`єднати зусилля».

Керівники Професіональної футбольної ліги та Прем`єр-ліги солідарні у питаннях переходу від застарілої моделі розрізненого маркетингу до консолідації зусиль. В Прем`єр-лізі зазначають, що Україна – єдина європейська країна, що не реалізує концепцію централізованого маркетингу, і відсутність розвитку призвела до втрати вболівальницького інтересу та зникнення футбольних клубів. Керівництво Прем`єр-ліги вважає, що розвиток футболу знаходиться у руках власників клубів і сподівається на те, що підтримка ініціатив надасть динаміки розвитку ліги.

Концепція централізованого маркетингу дозволить керівництву Професіональної футбольної ліги наблизитись до цілей – повернути вболівальників на стадіони і зробити футбол комерційно привабливим. Ми віримо в те, що це допоможе створити кожен момент на стадіоні особливим і дасть потужний поштовх розвитку клубів. Кожен із клубів ПФЛ сам по собі не може конкурувати за інтерес на загальнонаціональному рівні. Тільки об'єднання клубних можливостей дозволить виконати ключове завдання ПФЛ і створити сильні, успішні, прибуткові продукти «Чемпіонат України серед команд клубів першої ліги», «Чемпіонат України серед команд клубів другої ліги».

Світлана Рибакова, маркетинг-менеджер ПФЛ

 

 




Група Соц сети Група Соц сети Група Соц сети Група Соц сети Магазин Вгору Вгору