Новини ліги

Досвід ПФЛ: ФК «Верес» (Рівне)

10:29, 16 березня 2016

Прес-служба ПФЛ розповідає про передовий досвід клубного будівництва та особливі успіхи в підготовці інфраструктури
 

Непрості часи

Свого часу рівненський «Верес» діставався напівфіналу Кубка України, грав у вищій лізі, завойовував золоті медалі першого дивізіону. Однак у 2000-х клуб пережив непрості часи, а завершував своє існування й узагалі ганебно, у сезоні 2010/2011 не набравши жодного очка, знявшись з турніру ще до завершення сезону й фінішувавши на останньому місці в Групі «А» другої ліги. Тоді клуб називали ФК «Зеро», але, як виявилося, це було навіть авансом – у підсумку рівняни залишилися у підсумковій таблиці з показником у "–3" очки. Борги, бідність, розруха – ФК «Верес» ішов на задвірки історії з болем і розчаруванням.

Регіональне питання

Було це ще навесні 2011 року. У наш час, коли більше клубів зникає, аніж з’являється, здавалося, що у такого футбольного регіону, як Рівненщина, надій на покращення ситуації немає. І навіть вічні друзі-суперники із сусідньої Волині скрушно хитали головами. Резонансний вислів Віталія Кварцяного про «пустелю Гобі», у яку перетворилася футбольна Рівненська область, вийшов ніби пересторогою й вироком безвихідній обстановці краю.


Пустеля Гобі

Однак вийшло так, що саме мем «пустеля Гобі» послужив каталізатором для групи ентузіастів, котрі взялися відновити професіональний футбол на Рівненщині. В успіх задуму вірили не всі, а навіть ті, хто вірив – сумнівалися щодо термінів. У квітні 2015 року з’явилися групи Народного клубу «Верес» у соцмережах і запрацював офіційний сайт клубу. Пішли перші інтерв’ю й статті щодо відродження клубу. І хоча на той час клуб ще тільки збирав необхідні документи й не мав навіть складу гравців, а процес атестації й ліцензування вже був запущений і, здавалося, не лишав шансів рівнянам, проект НК «Верес» (Рівне) відбувся.

Філософія "Вереса"

Передовсім, в клубі взялися за найосновніші принципи й філософію НК «Верес». Пропонувалося усю повноту влади віддати членам клубу, якими могли стати жителі Рівненщини та вихідці з цього краю. Кожен член вносив певну суму (всього 100 грн.), натомість отримував клубну карту. Він отримував повноцінний голос на всіх зібраннях НК «Верес», а також мав можливість долучитися до системи знижок у великій родині клубу. На сьогоднішній день у клубі нараховується більше 3000 членів (судячи з наявних даних, це чи не наймасовіший клуб у ПФЛ).

Клубні партнери

І вже тоді, навесні, коли клуб перебував лише у стадії відродження (а точніше – зародження), почали з’являтися партнери й спонсори. Знайшлися компанії, готові взяти участь у клубному житті, розбудові НК «Верес». Так, форму клуб отримав від ТМ Joma, а місцева компанія Gera (місто Дубно, Рівненської області) взялася за клубні костюми, одяг, атрибутику. Офіційну співпрацю з клубом розпочали відомі не лише в області, а й на всеукраїнському рівні бренди: генеральний спонсор – ТМ «Лімо», спонсор – «Інтер-бетон» (він допоміг з клубним автобусом), партнери – «Ощадбанк», Острозька академія, мережа діагностичних центрів «Експерт», паливний партнер – мережа АЗС «Олас», смачний спонсор – «Щедрик», титульний партнер – ЖК «Рівненська брама», п’ятеро інформаційних партнерів – «Все про спорт», «Рівне вечірнє», «Радіо-трек», erve.ua, телеканал «Рівне-1».


Футбольний бум

Найголовніше ж – ініціативній групі з відродження професіонального футболу вдалося зчинити справдешній «бум» у рідній області. Новин від НК «Верес» з нетерпінням чекали численні вболівальники, багато хто з котрих навіть не застав зіркових часів вищолігового «Вереса» або хоча б друголігового кризового колективу. Молоде покоління з нетерпінням очікувало всеукраїнського футболу – група ультрас, котра відразу ж стала однією з найчисленніших у другій лізі, радувала патріотичними модульними шоу, палкою підтримкою.

Треба сказати, що НК «Верес» з перших днів вдало почав використовувати сучасні методи промоушену та піару клубу. На сьогодні групи клубу в соцмережах нараховують майже 10 тисяч читачів (у Фейсбуку – 2252, а у ВК – взагалі 6679, на інших ресурсах – менше, але там також ведеться робота). Домашні матчі «Вереса» транслюються на обласному телебаченні та в інтернеті – причому, матчі коментує навіть відомий столичний журналіст, виходець із Рівненщини Микола Несенюк. Працює фан-шоп. Реалізовуються численні соціальні проекти. Клуб не лишається осторонь не лише радісних, але й сумних подій. Надається благодійна допомога хворим землякам, багато зроблено для того, щоб НК «Верес» сприймався не лише як суто футбольний клуб, а як справжній клуб за інтересами, який об’єднує цікавих, мислячих, інтелектуальних людей.

Якісна трансляція

До речі, цим сміливим кроком «Верес» довів, що не варто боятися транслювати свої поєдинки, і це не лише не зменшує кількість людей на трибунах, а навіть збільшує ажіотаж довкола клубу (а дехто в Україні цього, на жаль, іще не розуміє). Рівненський «Верес» – лідер ПФЛ за середньою відвідуваністю домашніх матчів (3888 в середньому в Рівному, майже 2500 в середньому – загалом). Із восьми домашніх матчів рівнян лише один зібрав менше 2500 глядачів (2300), а відразу п’ять – більше 4000 тисяч. На матч з «Арсеналом-Київщиною» на День Незалежності прийшло 4800 фанів! І це – у місті, яке чотири з половиною роки було поза всеукраїнським футболом і, на думку багатьох, втрачало футбольні традиції!

Керівництво клубу - у футбольне керівництво

…18 червня 2015 року оновлений НК «Верес» (Рівне) отримав атестат на право участі в сезоні 2015/2016 серед професіональних клубів. Він увійшов у професіональний футбол, оминувши чимало звичних процедур. Тож, можна сказати, це було управлінське рішення виконкому ФФУ й великий аванс футболу Рівненщини. Олексій Хахльов (на фото), президент НК «Верес» і голова Рівненської обласної федерації футболу, чудово розуміє, що для амбітних цілей треба зробити ще багато: «Зважаючи на унікальність проекту, його соціальну важливість для Рівненщини, а також той факт, що прийшла команда нових людей в обласну федерацію, які готові не просто слухати, а чути, й не на словах, а на ділі здійснювати підтримку футболу, мені дуже приємно, що наші аргументи почули в Федерації футболу України, й це колегіальне рішення дозволило в тих умовах, які склалися в нашій країні, нашій області відродити свій професіональний футбол. Це – приклад не лише для Рівненщини, а й для усієї України, як у наш складний час робити кроки назустріч футболу».

Інфраструктура

І головна ціль – інфраструктура. Адже, справедливо відзначаючи великі успіхи «Вереса» в другій лізі, в маркетингу та новаторській організації справи, ми бачимо й великі недоліки щодо стадіону, бази, інших важливих питань. Утім, міська та обласна влада пішли назустріч «Вересу» – виділені кошти для клубу, є сподівання на серйозну, ґрунтовну інфраструктуру стадіону. Існують й спільні проекти ФФУ та ФІФА з УЄФА, які також дають «Вересу» надію. Власне, стадіон, який поки може приймати глядачів лише на третині своїх посадочних місць, підтверджує, що це потрібно робити.


Адже футбольний ажіотаж в Рівному та оптимістичне третє місце на проміжному етапі показують, що може бути й ліпший результат. І уявімо ситуацію – скажімо, в Кубку України наступного сезону «Вересу» випадуть «Динамо» або «Шахтар». Як задовольнити величезний попит, якщо навіть існуючі 4-5 тисяч місць у другій лізі заповнюються повністю?

Словом, працювати є над чим.

Прекрасному починанню - світлу дорогу

Однак, ми цінуємо досвід «Вереса» й розуміємо, що заради великого майбутнього клубу потрібно ще багато над цим працювати. Але є вже ті напрямки, за якими «Верес» може поділитися досвідом з футбольною Україною. Скажімо, маркетинг – на недавньому семінарі зі стратегічного маркетингу спортивних організацій доповідь рівнян була сприйнята з величезним інтересом. А минулого тижня на Конгресі ФФУ президент НК «Верес» Олексій Хахльов був почесним доповідачем (єдиним серед профі-клубів країни) й увійшов до Виконкому ФФУ. Що це, як не визнання? «Верес» можна вітати.

Мрії – річ віддалена в часі, проте – рівно настільки, наскільки у вас вистачить ентузіазму. «Верес» будує клуб на хороших прикладах «Барселони» та «Атлетика» (Більбао). Тут цінують своїх «соссіос» та велику історію Рівненського краю. Де іще можна побачити банери та стяги з Нілом Хасевичем? Хто іще проводить публічні дебати стосовно нового гімну клубу? Кому ім’я клубу дорожче поточної метушні?

І ось у цьому є що перейняти і чому повчитися у рівнян. Побажаємо їм подальшого розвитку й повної реалізації клубної стратегії.

Прес-служба ПФЛ




Група Соц сети Група Соц сети Група Соц сети Група Соц сети Магазин Вгору Вгору