Новини ліги

Мілетій Бальчос: "Давайте спочатку грати у футбол"

14:17, 3 лютого 2012

Як раніше повідомлялося через ЗМІ та Інтернет-ресурси, робочою  групою ПФЛ розроблено законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо забезпечення громадського порядку та безпеки до, під час та після проведення футбольних матчів)». Цей законопроект зареєстровано у Верховній Раді.

Президент ПФЛ  вніс на розгляд чергового засідання Центральної Ради, яке відбулося 30 січня, пропозиції щодо подальшого розроблення законопроекту з урахуванням ситуації, пов’язаної з набуттям з 1 січня чинності закону України «Про особливості забезпечення громадського порядку та громадської безпеки у зв'язку з підготовкою та проведенням футбольних матчів». З цього приводу Мілетій Бальчос поспілкувався з прес-службою ПФЛ. 

- Мілетію Володимировичу, яка роль ПФЛ у підготовці змін до закону України «Про особливості забезпечення громадського порядку та громадської безпеки у зв'язку з підготовкою та проведенням футбольних матчів»?

- По-перше, проаналізувавши випадки, що траплялися на стадіонах під час проведення матчів, та їх наслідки, ми дійшли висновку, що існуюча ситуація вимагає внесення відповідних змін до законодавства з метою забезпечення належної громадської безпеки та громадського порядку до, під час та після масових спортивних змагань особливо у контексті проведення на території України фінальної частини ЄВРО 2012 з футболу. Я впевнений, що підтримка органів державної влади необхідна для викоренення проблеми насилля з футбольних стадіонів, адже самостійно клубам впоратися з цим неможливо. 

По-друге, у листопаді ми провели навчально-методичний семінар для координаторів служби безпеки футбольних клубів з питань безпеки проведення футбольних матчів. Підсумком роботи семінару стало утворення робочої групи ПФЛ з розроблення законопроекту, який би враховував реалії організації змагань з футболу і в повній мірі сприяв забезпеченню громадського порядку та безпеки до, під час та після проведення матчів. Виконано великий об’єм роботи і законопроект зареєстровано у Верховній Раді.

 - Під час семінару обговорено проблеми невідповідності норм чинного законодавства реаліям футбольного сьогодення. Можете пояснити, чому розгляд цього питання виявися настільки резонансним? 

 - Як вам відомо, Закон України «Про особливості забезпечення громадського порядку та громадської безпеки у зв’язку з підготовкою та проведенням футбольних матчів» вступив в силу 1 січня 2012 року. Після детального вивчення цього документу, встановлено  неприпустимі речі: суперечності між статтями, а основні положення не відповідають тим реаліям, які  наразі панують у футбольному господарстві. І насамперед, у перевазі вони не узгоджуються з регламентними положеннями та нормами ФІФА, УЄФА, Федерації футболу України і ПФЛ.

Відверто кажучи, склалося враження, що робоча група, яка готувала зазначений закон, взяла за основу аналогічний закон, що існує у Великій Британії, переклала його на українську мову і в такому вигляді надала на розгляд Верховної Ради, яка у свою чергу, не приділивши належної уваги деталям, його затвердила. Безумовно, більшість положень цілком прийнятні для проведення Євро-2012. Але ж основна частина його стосується футбольних клубів. Як наслідок – Євро-2012 відбудеться, а нам за цим законом жити і працювати. Цікаво інше: після того, як закон вступив у силу, ми одразу почали отримувати листи від клубів, у тому числі – і Прем’єр-ліги, з проханням надати пояснень до цього закону. Але ж вибачте, яке пояснення ми можемо дати, коли закон суперечить сам собі і футбольному сьогоденню? У результаті ми впевнилися, що розроблення нового законопроекту – це правильне рішення, яке сформовано на загальній позиції всіх клубів.   

 - Яка ж подальша доля цього законопроекту?  

 - Законопроект зареєстровано у Верховній Раді, а його перше слухання має відбутися орієнтовно у період з 7 по 10 лютого поточного року. На цьому робота не припиниться, адже узагальнивши матеріали щодо запропонованих змін, ми направили листи клубам з проханням надати власних пропозицій. Тому не за горами чергова нарада стосовно цього закону, на яку плануємо запросити представників клубів ПФЛ, Федерації футболу, Прем’єр-ліги, адже питання в однаковій мірі стосується всіх. На нараді відбудеться обговорення додаткових пропозицій клубів та інших зацікавлених осіб.

  - У засобах масової інформації та у приватних розмовах ПФЛ звинувачували у бездіяльності щодо «наведення порядку» в арбітражі…

 - Наразі існує певна кількість клубів, які офіційно зверталися до Адміністрації ПФЛ з питань якості арбітражу в матчах осінньої частини змагань. В основному зауваження стосуються неякісного суддівства, а в двох випадках – упередженості суддів по відношенню до команди. Дійсно, нас звинувачували у тому, що ми нічого не робимо для покращення якості арбітражу. Проте вам добре відомо, що ми не маємо права втручатися в діяльність Комітету арбітрів. Позиція цілком зрозуміла. Я досить часто спілкуюся з паном Колліною та його асистентом Лучі Лучано, і можу сказати, що з початком  нового сезону корпус арбітрів не дорахується деяких «персон» у своєму складі, особливо тих, що працювали на матчах першої та другої ліг.

-  На Ваш погляд, які дії з боку футбольних функціонерів можуть зарадити ситуації? 

-  На засіданні Центральної Ради ми виступили з ініціативою розробити  законопроект «Про протидію досягненню фіксованих (договірних) результатів та корупції у футбольних змаганнях». Це питання охоплюватиме боротьбу з договірними матчами, негативними явищами в стосунках клубів з арбітрами й інші сфери футбольної діяльності. Питання дуже серйозне і ми неодноразово його обговорювали. На мій погляд, норми відповідальності учасників проведення матчу – клуб – арбітр – футболісти – тренери – мають бути набагато жорсткішими. Не секрет, що механізмів стимулювання зацікавлених осіб – більш, ніж достатньо і ні для кого це не секрет. Я вже декілька разів говорив, давайте спочатку грати у футбол, а потім говорити про арбітраж. До того ж, мені здається, що у разі прийняття цього законопроекту, клуби не матимуть боргів щодо заявкових внесків. Клуби зможуть знайти додаткові кошти на проведення змагань.

-  Планується робота над окремим законопроектом чи пакетом поправок?

-  Ми ще не визначилися, чи це буде окремий закон, чи поправки до вже існуючих законів: і до Кримінального кодексу, і до закону про корупцію, та інші законодавчі акти, що мають відношення до боротьби з проявами корупції. І певна річ, у деякій мірі це буде стосуватися закону про фізичну культуру та спорт. Ми маємо певний список законів та законодавчих актів, які потрібно опрацювати. Як вам відомо, Закон «Про засади протидії та запобігання  корупції», який діє з 1 липня 2011 року, визначає  суб’єктів правопорушення. Дія цього закону розповсюджується на суб’єктів, які уповноважені виконувати державні функції або органів місцевого самоврядування. Далі: особи, які не є державними службовцями, посадовими особами місцевого самоврядування, але надають публічні послуги  - аудитори, нотаріуси, експерти, арбітражні керуючі, незалежні посередники, члени арбітражу, третейські судді. Тобто, чіткого визначення немає, адже закон передбачає державних службовців. Особи, які працюють або задіяні у сфері фізичної культури та спорту в цьому законі не визначені. Ми встановили, що було б логічно внести зміни до Закону про «Засади запобігання та протидії корупції», спираючись на статтю 41 закону України про фізичну культуру і спорт: «Спортивне суддівство і суддівство спортивних змагань здійснюється спортивними суддями – фізичними особами, які пройшли спеціальну підготовку і отримали відповідну кваліфікаційну категорію та уповноважені забезпечувати дотримання правил спортивних змагань, положень про змагання, а також забезпечувати достовірність зафіксованих результатів».

Згідно з положеннями цієї статті, в Україні встановлено наступні кваліфікаційні категорії спортивних суддів:

Спортивний суддя національної категорії, спортивний суддя першої категорії, спортивний суддя другої категорії, юний спортивний суддя, які присвоюються спортивними федераціями в установленому порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади у сфері фізичної культури і спорту. У футбольному клубі як у юридичної особи відповідно до закону України про реєстрацію юридичних та фізичних осіб визначена особа керівника. Тобто, якщо в законі йдеться про засади запобігання та протидії корупції тільки у контексті держслужбовців та посадових осіб, то закон про фізичну культуру та спорт визначає коло осіб, які працюють у футболі.  Що необхідно зробити: потрібно узгодити положення обох законів.     

ФІФА і УЄФА досить серйозно взялися за цю справу, запровадивши низку заходів з метою здійснення контролю та протидії  договірним матчам, проявам корупції та гри на тоталізаторах. Наразі йдеться про введення посадової одиниці у штатні розклади національних федерацій та ліг. Основне завдання – здійснювати контроль за негативними проявами у футболі, але насамперед необхідно опрацювати законодавчі механізми, які регулюють ці питання, для того, щоб їхня діяльність узгоджувалася з вимогами ФІФА, УЄФА  та нашим законодавством. За таких умов вони будуть дієвими. З цього приводу ми активно співпрацюємо з народним депутатом України Вадимом Колесніченком і я впевнений, що цю справу ми доведемо до кінця. Безсумнівно, така робота піде на благо клубам, і що найважливіше – впровадження цього законопроекту сприятиме підвищенню рівня змагань.  Але, на моє глибоке переконання,  успішна реалізація намічених планів можлива виключно за умови поєднання зусиль всіх суб’єктів футбольної діяльності в Україні: Федерації футболу, ПФЛ та Прем’єр-ліги.   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




Група Соц сети Група Соц сети Група Соц сети Група Соц сети Магазин Вгору Вгору