Новини ліги

15 листопада виповнюється рік з першої прямої Інтернет трансляції футбольного матчу команд ПФЛ.

15:26, 14 листопада 2009

15 листопада виповнюється рік від першої прямої інтернет трансляції футбольного матчу команд ПФЛ. Пропонуємо вашій увазі інтерв’ю з керівником проекту Сергієм Пчеліним, який розповість про технологію прямих  Інтернет трансляцій матчів, що їх регулярно проводить Професіональна футбольна ліга України.  До речі, в цих нововведеннях Україна випередила сусідню Росію: перша пряма трансляція футбольного матчу в інтернеті відбулася навесні 2009 року.


- Сергію, ПФЛ стала першою футбольною організацією на пострадянському просторі,  яка почала транслювати матчі своїх команд в Інтернеті. Що змінилося в Інтернет-трансляціях за цей час?

 - Дуже приємно, що ми є першими на пострадянському просторі, хто розпочав трансляції футбольних матчів в Інтернеті. Що змінилось? По-перше, ПФЛ разом з клубами першої ліги об’єднали зусилля в створенні прямих Інтернет-трансляцій футбольних матчів.

Спочатку було багато ідей щодо організації Інтернет-трансляцій. ПФЛ вела одночасно переговори з декількома закордонними компаніями, які реалізують ці проекти в своїх країнах. Однак подібні пропозиції виявилися дорогими, хоча й дуже сучасними. Врешті решт, ми домовилися з клубами, що під час зйомки клубним оператором матчу своєї команди відеосигнал спочатку буде оброблятися за допомогою комп’ютеру (переводиться в інший формат), після цього – відсилатися на сервер нашого технічного партнера www.turnir.com.ua, а вже потім буде розданий усім охочим через наш сайт www.pfl.ua та сайт www.turnir.com.ua.

На перший погляд, складається враження, що ця технологія досить складна та малодоступна, але дозвольте розвіяти цей міф. Технічні вимоги для футбольних клубів, бажаючих транслювати свої матчі, дуже прості: треба лише мати, по-перше, відеокамеру з виходом “firewire”, по-друге, комп’ютер з потужністю процесора у 2 ГГц та сучасний швидкісний оптоволоконний Інтернет.

До речі, декільком футбольним клубам ми допомогли провести та встановити сучасний швидкісний Інтернет. Ми домовилися з місцевими провайдерами про те, що вони забезпечують доступ до Всесвітньої мережі безкоштовно, а футбольний клуб, в свою чергу, встановлює їхні рекламні банери на стадіоні до кінця сезону. Хочу підкреслити, що сама трансляція матчів для футбольного клубу нічого не коштує, лише Інтернет-трафік. Навіть при двох-трьох матчах на місяць – це невеликі кошти.

Тобто, виходить, що трансляції проводяться за допомогою однієї камери та ще й без повторів?

Взагалі, поки що так. Хоча, такі футбольні клуби, як «Львів», «Буковина» та «Олімпік», за свої кошти організовують зйомку матчів місцевими телерадіокомпаніями в три-чотири камери, звісно, з повторами. Та, наприклад, матчі футбольних клубів «Волинь», «Сталь» (Алчевськ) знімають місцеві телерадіокомпанії з однієї камери, монтують та показують цей продукт. І нічого. Наприклад, у «Волині» відвідуваність однієї трансляції в Інтернеті склала рекордною - понад  3200 глядачів.

Звісно, нам дуже хотілося б зробити більш сучасні трансляції, але, на превеликий жаль, через відсутність необхідних фінансів, це поки що неможливо. Не дивлячись на те, що зараз фінансова криза і футбольним клубам, як то кажуть, не до трансляцій, ми все одно намагаємося підтримувати команди та популяризувати футбол за допомогою прямих трансляцій в Інтернеті.

Якщо відверто казати про якість зйомки, то гарно знята гра однією камерою (зрозуміло, враховуючи футбольний аспект перегляду футболу) іноді набагато краще, ніж зйомка вісьмома камерами. Поясню чому. Дуже часто в момент контратаки чи якогось важливого моменту в матчі нам показують або вболівальників, або тренерів. Що й казати, коли при розіграші штрафних та кутових взагалі безліч крупних планів спочатку футболіста, а вже потім різке переключення на політ м’яча. При цьому телеглядач не встигає зреагувати на те, що діється на полі через таке «мистецтво» телережисерів, котрим важливо показати свою майстерність, роблячи переключення планів через кожні 6-8 секунд та створюючи з футбольного матчу таке собі «шоу».

Безумовно, в планах ПФЛ є організація трансляцій в три-чотири камери з повторами, але це коштує чималих затрат. Поки у Ліги не буде спонсорів, нам буде важко це зробити. Але ми, незважаючи на усілякі перепони, вже створили продукт, який зможе в майбутньому приносити футбольним клубам дивіденди. На сьогодні основне завдання, яке стоїть перед нами – це донести до футбольних клубів розуміння важливості трансляцій не тільки з метою популяризації команди, а й залучення коштів до самого клубу.

На даний момент у нас вже є декілька партнерів, які мають бажання платити за рекламу під час трансляції. Поки що це недостатньо, щоб покращити рівень Інтернет-трансляцій, але, все ж таки, це гарний та продуктивний початок. І я впевнений, що ми на правильному шляху.

Об’єднавши наші зусилля разом з клубами в реалізації цього проекту, ми зробимо великий внесок в розвиток футболу в цілому, а також, і це найголовніше, - зробимо для наших вболівальників перегляд матчу більш зручним, у разі неможливості присутності на стадіоні.

У Прем’єр-Лізі майже через рік почалися перші трансляції футбольних матчів в Інтернеті. А скільки трансляцій футбольних матчів було у ПФЛ за цей рік?

Знову ж таки, підкреслю, що важко порівнювати  трансляції ПФЛ з трансляціями Прем’єр-Ліги. В них все набагато простіше: сигнал береться напряму з телесигналу, а ми, повторю, все ж таки створюємо сигнал самотужки разом з клубами.

Та, попри все, ми за цей рік вже показали 92 матчі першості ПФЛ та Кубка України. Навесні будемо святкувати соту трансляцію та приділятимемо більше уваги матчам не тільки першої, а й другої ліги.

Підсумовуючи сказане, хочу додати, що головний девіз нашої роботи: «Краще бути не тільки першими, а ще й найкращими». Ми на вірному шляху! 

Прес-служба ПФЛ

 




Група Соц сети Група Соц сети Група Соц сети Група Соц сети Магазин Вгору Вгору