2016 рік став періодом змін систем візуальної комунікації, які оголосили декілька спортивних організацій України. Мода на ребрендинг стала частиною життя. На Конгресі 11 березня Федерація футболу України представила новий логотип, у співпраці з УЄФА змінила айдентику Прем`єр-ліга.
«Ребрендинг необхідний, коли змінюється стратегія, цінності та характер бренду. Зміни потрібні, якщо керівництво планує фінансове оздоровлення і хоче довести, що інвестиції в бренд перспективні. Неефективне позиціонування, емоційне та візуальне старіння, вихід на нову аудиторію теж потребують оновлення. У будь-якому разі ребрендинг – це потужний внутрішній розвиток», - стверджує маркетинг-менеджер ПФЛ Світлана Рибакова.
Про намір здійснити ребрендинг «Десна» оголосила в травні. «Ми переконані, що наше коріння – це основа нашої сили і завзяття, тому хочемо, щоб на грудях наших футболістів була емблема, яка говоритиме сама за себе та міститиме в собі історичні символи клубу та Чернігівщини. Разом з тим, шануючи свою історію та традиції, «Десна» прагне йти в ногу з сучасними тенденціями та технологіями, в тому числі і в дизайні», - говорив віце-президент «Десни» Ігор Базалінський.
Ігор Базалінський, віце-президент «Десни»
26 травня керівництво клубу ініціювало зустріч із футбольною спільнотою, представниками влади та істориками Чернігівщини. Було прийняте рішення відмовитись від золотисто-білої емблеми, яка не відповідала історичним кольорам і традиціям.
Віктор Муха, експерт історії ФК «Десна»
«Нинішня емблема практично копіює емблему Латвійської федерації футболу. Історичні кольори «Десни» – біло-блакитні, на цьому й варто зосередити основну увагу. Стосовно гербу – за команду завжди вболівали не лише мешканці міста, а й усієї Чернігівщини. Тому варто подумати над тим, аби нова емблема символізувала весь регіон», – розповів експерт історії клубу Віктор Муха.
Щитоподібна форма, чернігівський герб та дата заснування – ці елементи стали основою нового логотипу. Далі над варіантами емблеми працювали дизайнери.
Світлана Рибакова: «Ми абсолютно впевнені в тому, що дизайн логотипу – це справа професіоналів, людей, що займаються конкретною роботою на результат. Це результат інтелектуальної праці великої команди експертів - маркетологів, дизайнерів,аналітиків, художників. Логотип має передавати філософію та цінності клубу і бути точкою відліку корпоративного стилю та комунікації. Взагалі, чим вище місце, на яке претендує клуб, тим потужнішою має бути комунікація»
Вже наприкінці липня «Десна» надала вболівальниками три варіанти лого на вибір і за підсумками відкритого голосування обрала перший варіант, який, до речі, підтримала команда ПФЛ. Вболівальники позитивно оцінили і підтримали зміни.
Нова емблема ФК «Десна»
Основою нової емблеми «Десни» став бойовий щит як символ перемоги, що відображатиме незламний дух команди та підкреслюватиме величну історію та славне княже минуле Чернігова. 1960 – рік заснування команди, яку під назвою «Авангард» було включено до чемпіонату СРСР. Команда почала виступати в синіх та білих кольорах, що символізували річку Десну та основу чернігівського прапору. Під назвою «Десна» команда продовжувала виступати вже з наступного, 1961 року. Цей надпис виконано у фірмовому шрифті, що постійно використовується з моменту заснування клубу. З 1962 року в емблемі з`явились вертикальні смуги, що знайшли відображення в оновленому логотипі. Орел символізує приналежність до рідного Чернігова, в якості герба міста його використовували з 10 сторіччя.
Сергій Макаров, президент ПФЛ: «Підтримуємо «Десну» в прагненні змінитись. Зміна логотипу - це не мода, що охопила футбольний світ. Емблему заради емблеми змінювати не варто. Ребрендинг вирішуює важливі задачі. Багато з менеджерів усвідомлюють, що футбольний клуб – це організм, що має розвиватись і потребує змін. «Десна» відкриває нову сторінку в своєму житті, вони змінюють систему маркетингу та комунікацій з вболівальниками та спонсорами. Впевнений, що ці зміни принесуть відповідний ефект та фінансові результати».
Прес-служба ПФЛ