Новини змагань

Дмитро Поворознюк: клубні пресслужби мають брати більше відповідальності на себе (відео)

10:00, 16 грудня 2019

Модний блогер, ідейний натхненник відомого YouTube-каналу "Трендець" став гостем зимової зустрічі прес-секретарів клубів ПФЛ, який зібрав представників більш як 27 команд Ліги

Фото: Сергій Левицький


Відомий журналіст, ведучий програми "Трендець" в YouTube Дмитро Поворознюк виступив на зустрічі прес-секретарів клубів ПФЛ із досить цікавими ініціативами. Пропонуємо вашій увазі тезово виступ Дмитра Поворознюка, а також відео-версію з його повним виступом.

Раціональні витрати

- У сучасному світі не потрібно витрачати великих коштів для того, щоб знімати своє власне відео, - переконаний Дмитро. - Можна купити апаратуру за 25 тисяч гривень і працювати з нею протягом двох-трьох років. Ніколи не витрачайте додаткових фінансових ресурсів, де це не потрібно. Наприклад, аудиторія в YouTube сприймає більш живу картинку, а не телевізійну. Для того щоб робити якісний контент не потрібні шалені кошти. Достатньо телефону, камери та креативних ідей.

Фото: Елісса Вєтрова


Цінності журналістики

- Головне завдання прес-служби — давати інформацію та емоції для аудиторії. На YouTube каналі "Трендець" vи фокусуємося лише на розважальному контенті. Але це не зовсім підходить клубним прес-службам. В клубах потрібно витримувати межу і знаходити баланс між інформативністю та розвагою. Я часто помічав, наскільки різне ставлення у Європі до людей, які працюють у прес-службах. У топових клубах на кшталт "Баварії", "МанСіті", "Челсі", "Ліверпуля" працівники прес-служб мають великий вплив на футболістів і користуються повагою. Прес-служба може заборонити або, навпаки, змусити давати інтерв’ю одразу після матчу.


Читайте також: Циганик: українському футболу не вистачає яскравих футбольних персон. Створювати їх мають журналісти (відео)


Можливо, це прописано в контрактах гравців, але головне - топові прес-служби мають силу, вплив та інструменти. Про українські клуби такого не скажеш. Тут переважно люди з прес-служб часто другорядні працівники, які не мають впливу. Але це помилка. Клуби не розуміють, що на цій посаді мають бути високооплачувані працівники, авторитетні, з інструментами для створення продукту. У такому разі ці люди зможуть покращувати імідж клубу, робити клуб цікавіших для спонсорів, робити футболістів більш медійними і в результаті - приводити більше глядачів на трибуни. Але в нас на цих посадах економлять і це ще раз показує наскільки українські клуби розуміють інструменти маркетингу, стратегії та довгострокових інвестицій. Тобто, не розуміють!

Фото: Елісса Вєтрова


До речі, в Європі керівники прес-служб зазвичай -  солідні люди за сорок, із великим бекграундом і великою зарплатнею.

Моя порада українським прес-службам: навіть з мінімальними інструментами - створіть емоційний зв’язок між собою та футболістами, і в ідеалі - з тренером. Це можна зробити за допомогою крутих емоційних фотографій, розвитку Інстаграм та креативного контенту. Якщо футболістам буде подобатися ваш контент і  фото - вони самі проявлятимуть ініціативу і почнуть вести дружній діалог.  

Сучасні  тенденції

- Медіа дуже сильно змінюються у першу чергу через технології. За останні 15 років народилися айфон, соцмережі, YouTube, цифрові носіії інформації та екшн камери.  Більшість друкованих ЗМІ або "вмерли", або на шляху до цього. Наприклад, з жовтня перестала виходити найбільша газета України "Сегодня". Преса залишається потужною в деяких країнах із сильними традиціями - Німеччина, Англія, Італія. Але в Україні це вмираючий вид.

Якщо говорити про маленькі міста, такі як Калуш, Рівне, Луцьк, то там є газети, які мають великий вплив. Я сам із Рівного, тому знаю що “Рівне Вечірнє” є найбільшим медіа в Рівненській області. Не співпрацювати клубу з цією газетою — помилка. Але головними джерелами інформації для клубів уже стали діджитальні платформи - соцмережі, ютуб та сайти.

Продумана стратегія

- Прес-служба має інформувати публіку, розважати. Можливо, ви хочете щоб клуб був лідером думок в регіоні, для цього потрібно просувати свій бренд. Необхідно чітко розуміти, що і для чого ви робите. Потрібно підходити до керівництва клубу з бізнес-планом, стратегією, зі своїм баченням як клубу заробляти і що ви даєте своєю роботою в цифрах. Наприклад, за певний проміжок часу збільшити кількість підписників клубу в Інстраграм, підвищити активність у медіа, запуститиYouTube канал, збільшити кількість глядачів на трибуні, збільшити впізнаваність клубу та футболістів... Якщо ви виконуєте ці плани - клуб платить вам фінансовий бонус за досягнуті цілі. Таким чином ви збільшите свою мотивацію, якщо ваша зарплатня маленька.

Думаю, що адекватне керівництво погодилися би на такі умови, але необхідно приходити з конкретними розрахунками.

Фото: Елісса Вєтрова


Відсутність технологій

- Креатив завжди залежить від людей. Наприклад, якщо в Україну заходить SKY sport і хоче заплатити 20 мільярдів доларів за створення крутого контенту. Скільки людей ви зможете  взяти з України? Думаю, що одиниці, адже в нас люди ніколи не працювали з такими технологіями, хоча креативу багато. На жаль, ми дуже відстаємо від західного світу, адже у нас відсутні новітні технології. У нас вистачає розумних людей, але у них немає можливостей та інструментів, тому ми і програємо конкуренцію. Тому всі права на український футбол коштують дев'ять мільйонів доларів на рік, а за права АПЛ на два новорічних тури компанія Amazon платить 90 мільйонів фунтів.

Малооплачувана журналістика

- Спортивним журналістам платять мало, тому переважно в цій професії молоді люди. Багато хто йде в інші сфери і це не дає рівню журналістики швидко рости. Уявімо, що середня зарплата журналіста 10-12 тисяч гривень. Якщо ти робиш у 10 разів краще ніж середня людина на ринку і хочеш заробляти 2000 доларів, то приходиш в холдинг і пропонуєш свої ідеї. Керівництво скаже, що більше ти не зможеш заробляти, адже є бізнес-стратегія, планування і ринкова зарплата. Можливо через два роки, п’ять, а можливо через вічність тобі її піднімуть. Це розчаровує багатьох людей і вони перестають бути мотивованими по максимуму в холдингу, або відкривають свої проекти. На цьому тлі YouTube став свіжив ковтком повітря. Саме тут зараз найкреативніший контент і народжуються нові лідери думок.

Заробіток на YouTube

- В Україні на YouTube можна заробляти з монетизації YouTube, отримуючи гроші від спонсорів, реклами товарів, а також через донати. Якщо у вас мільйон переглядів на YouTube, то в США ви би отримували 10 тисяч доларів, в Росії 800 доларів, а в Україні всього 300 доларів, і при цьому аудиторія українська найменша. Все залежить від економічної спроможності населення. В цьому плані україна на останніх місцях. Тому заробляти реально лише з прямої реклами.

Створення контенту

- Люди бачать лише готовий випуск. Але сама зйомка - це лише невелика частина роботи. Інформація, ідея, домовленості, організація, логістика, технічна перевірка, редактура, монтаж, графіка, аналітика. Всі ці складові є основою створення випуску. Ми знімаємо вісім випусків за місяць. У нас шалений графік, працюємо без вихідних.

Аналітичні дані

- Найбільша кількість підписників в спортивному українському YouTube у "Великого футболу". Аудиторія складає 607 тисяч глядачів. Проте власне відео на каналі дивляться по тритисячі глядачів, може трішки більше. Ніколи не потрібно дивитися на кількість підписників на каналі. Ці всі люди можуть підписуватися тільки для того, щоб дивитися огляди матчів ЛЧ та збірної України.

Головна аудиторія FOOTBALLHUB  — хто дивиться онлайн трансляції матчів. За трансляції вони платять клубу мільйони доларів і безкоштовно демонструють на YouTube. Це незрозуміло з точки зору бізнес стратегії та комерції. Наприклад, в Англії не уявляють як футбол може бути безкоштовним. Він тоді втрачає свою ексклюзивну цінність. Бізнес по-українськи - купити за мільйон доларів і показувати безкоштовно.  

Жива аудиторія

- Ціль каналу "Трендець", щоб кожне відео дивилося не менже як 100 тисяч глядачів. Найкрутіше відео — з Кріштіану Роналду, яке скоро збере мільйон переглядів. Також важливо постійно звертати увагу на кількість коментарів, лайків та довжину перегляду відео. Важливо, щоб була присутня жива аудиторія.

Важливий показник

- Найголовніше, на що потрібно звертати увагу - це довжина перегляду відео. Якщо відео тривалістю 10 хвилин глядачі дивляться протягом семи хвилин, то довжина перегляду відео складає 70%. Якщо довжина перегляду менш як 30% - це погано. Чим більше довжина перегляду, тим крутіше і цікавіше відео.

Обов'язки журналіста

- Якщо хочеш бути важливим у прес-службі, то необхідно брати максимальну відповідальність на себе, виконувати додаткові функції, комунікувати з керівництвом.

На мою думку, велику увагу потрібно приділяти своєму зовнішньому вигляду. Зовнішній вигляд впливає на сприйняття. Звісно, це залежить від фінансової ситуації, можливостей людей. Також потрібно вміти співпрацювати з футболістами. Мені здається, що клуби не до кінця працюють з соцмережами футболістів. Потрібно навести діалог, щоб гравець інколи доносив правильні меседжі до аудиторії. Наприклад, запрошував на футбол, висловлював вдячність вболівальникам. Вважаю, що це позитивно впливатиме на велику кількість аудиторії.

Фото: Елісса Вєтрова


Стратегія каналу

- У захваті від того, як працює YouTube канал “Ліверпуля”. Щоб зрозуміти, яким має бути контент, потрібно зробити моніторинг всього найкращого, що є у світі. На різних континентах по різному підходять до контенту. Потім потрібно перенести все це на реалії свого міста та країни. Це все необхідно використовувати, придумувати щось нове, акцентувати увагу на сильних сторонах футболістів, оновлювати контент, а також мінімізувати неемоційні відео.

 

Пресслужба ПФЛ




ТЕГИ: ТРЕНЕДЕЦЬ
Група Соц сети Група Соц сети Група Соц сети Група Соц сети Магазин Вгору Вгору