Професіональна футбольна ліга України провела семінар зі стратегічного маркетингу спортивних організацій
ПФЛ України продовжує займатися розвитком та освітою клубів свого чемпіонату. Увесь минулий рік через складну економічну ситуацію менеджменту довелося займатися скоріше кризовим маркетингом змагань. Завдяки грамотно проведеній роботі вдалося досягти стабільності і турнірної інтриги у змаганнях першої ліги, розширити склад учасників другої. А це сприяло тому, що одразу кілька клубів заявило бажання увійти до складу ПФЛ із наступного сезону. А вже наприкінці минулого року Рада Ліг прийняла за основу Стратегію розвитку до 2020-го року.
Одним із важелів на шляху до її реалізації стало проведення третього березня 2016-го у Будинку футболу семінару зі стратегічного маркетингу спортивних організацій.
Зустріч вкотре підтвердила, наскільки важливе значення має створення умов і атмосфери, спритних умов для інвестування, залучення на стадіон глядача, спонсорів і ЗМІ для того, щоб футбол функціонував ефективно. На семінар з’їхалося більше півсотні учасників із різних клубів України, представники ЗМІ, він зацікавив навіть футбольних тренерів, серед яких наставник «Оболоні-Бровар» Сергій Солдатов, Заслужений тренер України Анатолій Бузник, екс-гравець національної збірної, директор «Нафтовика-Укнафти» Андрій Полунін та інші поважні особистості.
Сергій Харченко та Анатолій Бузник
Важливою темою для обговорення став виступ головного редактора авторитетного журналу «Футболу» Артема Франкова на тему: "Монетизація вражень: генерація новин та антикризовий PR". Президент ПФЛ Сергій Макаров поділився з присутніми інформацією щодо стратегічного планування діяльності Ліги та детально зупинився на Стратегії розвитку ПФЛ до 2020 року, де довгостроковий план розвитку передбачає збільшення відвідуваності вболівальників до одного мільйону.
Спонсорство - складова частина маркетингу. Організація і спонсор переслідують єдину мету досягнення успіху в довгостроковому партнерстві, що допомагає спонсору розкрити ринковий потенціал і налагодити контакт з аудиторією. Досвідом у цьому поділився один із найуспішніших топ-менеджерів України, президент Асоціації пляжного футболу України Сергій Харченко на прикладі інноваційного і амбітного проекту «Місто спорту», реалізованого у столичному гідропарку, а також в інших регіонах України.
У окремій презентації медіа-аналітик Світлана Брехаря у режимі дискусії з присутніми розповіла про надважливість управління репутацією та іміджем клубу. А директор з маркетингу ФК «Шахтар» Юрій Свиридов на конкретних прикладах свого клубу поділився досвідом, описав власну маркетингову стратегію і способи її реалізації. Його презентація тут.
Начальник відділу організації та проведення змагань ПФЛ України Євген Мороз ознайомив присутніх із впровадженням ефективних FRM-систем і реалізацією фан-проектів. Робота Fan Relationship Marketing спрямована на взаємодію з уболівальниками, залучення їх до своєї діяльності напряму або через систему фан-клубів, просування нових послуг, розвиток інтерактивних сервісів, надання інформації про роботу клубу завдяки e-mail-розсиланню. Головними цілями інноваційної системи FRM є залучення вболівальникв, підвищення лояльності існуючих, зростання відвідуваності матчів. ПФЛ однією з перших футбольних організацій України познайомило своїх учасників з цією системою.
Найкращим клубом за відвідуваністю у другій лізі став народний клуб «Верес» із Рівного. У середньому в першому колі домашні матчі відвідало по 3888 глядачів. До створення єдиного в Україні народного клубу на сьогодні безпосередньо долучилося 3447 членів. Частина зібраних коштів використовується в тому числі на виконання соціальних місій у Рівному, напередодні та під час матчів глядачів очікує велика розважальна програма. «Хтось приходить дивитись футбол, а хтось на театралізоване дійство, затим захоплюється грою й на наступний матч приходить уже за емоціями», - розповів про проведену величезну роботу у своїй презентації генеральний директор «Вересу» Євген Донцов.
«Ми вперше виступаємо організаторами дискусії, в центрі якої знаходиться одна з найактуальніших проблем сучасного спорту, - заявила у коментарі pfl.ua маркетинг-менеджер ПФЛ України Світлана Рибакова, яка ознайомила присутніх з презентацією на тему: «Тактичні комунікації спортивної організації: маркетинговий інструментарій». - Наші учасники – спеціалісти, що мають маркетингове мислення, досвід та інтуїцію. Кожен із нас розуміє, що вірити в те, що вболівальник є відданим фанатом, означає виправдовувати свою бездіяльність. Філософії пожиттєвої лояльності не існує, і цей факт стимулює спортивних маркетологів до пошуку досвіду на семінарах, особистому спілкуванні».
По завершенні семінару усі учасники отримали сертифікати участі та домовилися знову зустрітися за півроку.
Прес-служба ПФЛ