Новини ліги

Макаров: створюємо привабливий комерційний продукт

09:20, 19 лютого 2016

Президент Професіональної футбольної ліги України Сергій Макаров розповів pfl.ua про стратегічне планування ліги на найближчі п’ять років,  ефективні методики управління клубами та більш активне впровадження сучасних технологій у змагання Ліги.

 

- Сергію Дмитровичу, ПФЛ розроблено, обговорено на Раді Ліг і прийнято за основу Стратегію розвитку до 2020-го року. Що спонукало вас до розроблення цього документу і наскільки важким був цей процес?

– Із моменту початку формування нашої команди влітку 2014 року ми розуміли, що основою нашої діяльності має стати стратегічне планування. В жовтні того ж року я і деякі співробітники Адміністрації ПФЛ взяли участь у семінарі за програмою ФІФА «Performance» на тему «Стратегічне планування розвитку футболу в Україні». Колишній міністр спорту Кіпру Нікос Картакуліс, координатор з боку ФІФА, виступаючи на цьому семінарі, сформулював відповідну думку дуже коротко і образно: «no plan – no future», тобто «без плану немає майбутнього».

Минулого сезону довелося більше займатися антикризовим управлінням, ніж стратегічним плануванням. У результаті, змогли розширити склад учасників другої ліги і маємо низку бажаючих увійти до складу ПФЛ із наступного сезону. У змаганнях присутня турнірна інтрига, учасники гідні один одного, зросла кількість сенсаційних результатів. Тож настав час обирати стратегічний напрям руху. Незважаючи на обмежені ресурси, ми маємо чітке бачення подальшого розвитку.

На цьому шляху нам було нелегко, тому що ми – новатори. В спортивних лігах України подібних документів досі не існувало. Ми розробляли свою стратегію «з нуля», не маючи чітких орієнтирів. Було б дуже добре, якби найближчим часом до нас приєдналися ФФУ, Прем’єр-ліга, обласні федерації футболу, щоб наш документ став частиною загальнонаціональної стратегії розвитку футболу.

 

- Які інструменти чи технології ви плануєте залучити до її втілення в життя?

– Розроблення стратегії – це половина справи. Ми пройшли два з чотирьох етапів, з яких складається процес планування: проаналізували своє поточне становище і сформулювали бачення, куди рухатися далі. Наступні кроки – розроблення чіткого плану дій і системи контролю виконання стратегії. Цим наша команда вже почала займатися.

Велика проблема вітчизняного футболу – дефіцит досвідчених спортивних маркетологів, які зможуть створити привабливий продукт і вигідно його продати. Адміністрацію ПФЛ вже підсилено фахівцями, яким поставлено завдання розвивати інформаційний і маркетинговий напрями роботи. Цього ж чекатимемо від наших клубів. З березня стартують регулярні круглі столи для представників клубних прес-служб і семінари фахівців-маркетологів, основна мета яких – обмін успішним практичним досвідом, більш активне впровадження сучасних технологій.


 

Читайте також: Менеджер УЄФА: «ПФЛ обирає розвиток»


 

- У вступному слові документу Ви висловили впевненість, що створення і функціонування самодостатніх клубів цілком реальне. Ви дійсно в цьому впевнені?

– Так, впровадження комерційно успішних методик управління клубами визначено першим пріоритетом стратегічного розвитку ПФЛ. Власники більшості клубів не мають бажання безповоротно інвестувати в футбол, як раніше. Реалії є складними і простими водночас: або клуби стають фінансово незалежними і комерційно привабливими, або наш футбол буде відкинутий на десятки років назад. Відступати нам нікуди, будемо рухатися вперед.

 

- Так що ж первинне: створення комерційно привабливого продукту чи залучення вболівальників на стадіони?

– Це взаємопов’язані речі. Наша кінцева мета – привабливий продукт, трикутник Змагання–Спонсори–ТВ. Всі три його «вершини» важливі для побудови якісного бренду.

Збільшення кількості глядачів на стадіонах є ознакою зростання успішності змагань. Саме відвідуваність матчів посідає центральне місце серед кількісних орієнтирів нашої стратегії. Це системний показник: він впливає на доходи клубів від реалізації квитків, абонементів, атрибутики, привабливість змагань для спонсорів і якість «картинки» для трансляції. Наша мета – щонайменше один мільйон глядачів за сезон. В сезонах 2011/12 і 2012/13 ПФЛ підкорювала цю планку, і я впевнений, вийти на цей рівень за п’ять років – реальне завдання.

Залучати нових уболівальників будемо завдяки різним інструментам. Уже активізували і продовжуємо нарощувати свою присутність в соціальних мережах. Саме там зараз треба шукати молодих активних прихильників здорового способу життя – наших потенційних уболівальників. Плануємо спільно з клубами проведення різноманітних акцій і івентів.

Головне, що ми бачимо кінцеву ціль. Тому діятимемо за загальновідомим принципом: шлях здолає той, хто йде.

Прес-служба ПФЛ




Група Соц сети Група Соц сети Група Соц сети Група Соц сети Магазин Вгору Вгору