Про досягнення, труднощі й недоліки маркетингу ПФЛ – у звіті відділу
Про досягнення, труднощі й недоліки маркетингу ПФЛ – у звіті відділу
На запрошення клубів – членів ПФЛ на літній Конференції було заслухано звіт відділу маркетингу та комунікацій ПФЛ. Начальник відділу Світлана Рибакова розповіла, яку роботу проводить ПФЛ у плані маркетингу, досягнення, про які вже можна говорити, про партнерів і подальший розвиток.
Відділ маркетингу та комунікацій у ПФЛ з’явився 2016 року, саме тоді роботу тут розпочала більшість із трьох його співробітників. Відділ займається пошуком інвесторів, управлінням брендом, комунікацією й співпрацею з партнерами, аналітикою, проектами з розвитку, інформаційним просуванням та партнерством, всебічним висвітленням змагань, забезпеченням безперебійного статистичного, аналітичного супроводу змагань.
«Ми розуміємо, що економічні та військові обставини, політична турбулентність та відсутність законодавчої підтримки бізнесу унеможливлюють меценатство в спорті. Але нам важливо довести, що співпраця з лігою є ефективною. Ми бачимо потенціал в проектному менеджменті, і з 2016 року системно розвиваємо декілька крупних проектів, кожний з яких вже довів свою ефективність, а разом дали можливість ПФЛ залучити глобального технічного партнера», - говорить Світлана Рибакова
|
Надважливими для ПФЛ є проекти «Україна футбольна», «Зіркові уроки футболу», семінари з маркетингу #Змінювати! та роботи прес-служб, інтернет-платформа shop.pfl.ua.
Детальніше – про найуспішніші кейси.
Телепрограма «Україна футбольна» – це власна ініціатива та проект ПФЛ. Транслюється на телеканалі XSPORT та в YouTube, за підтримки JAKO. Щотуру від 2017 року в щотижневому форматі в сезонному циклі вийшло вже 86 випусків, які зібрали загальну аудиторію з моменту запуску – 8 255 385 глядачів. Ведучий телепрограми – прес-аташе ПФЛ Анатолій Янголь – запрошує експертів і оглядає події чемпіонату України.
Проект «Зіркові уроки футболу», найдобріший проект ліги, було проведено за підтримки клубів і партнерів- ТМ «Живчик», «Школярик», «Видавництва старого лева», JAKO, Mitre та інших. Для діток у школах міст, де є клуби ПФЛ, було проведено більше 30 заходів за два сезони, більше 3000 школярів стали учасниками футбольних свят. Для них організовано навчання азам футболу, майстер-клас від футболістів клубів Першої і Другої ліг, а також вручення призів. Про успіх проекту свідчить хоча б те, що багато із юних любителів футболу після цього прилучилися до відвідування футбольних матчів, а сам формат уроків для дітей був пізніше успішно адаптований і нашими колегами з інших федерацій та об’єднань.
Семінари для преси – ще один із успішних заходів, які започаткувала ПФЛ. Для представників прес-служб наших клубів виступають фахівці з журналістики, арбітражу, прикладної футбольної статистики, навіть діючі професіональні футболісти й тренери. Серед зіркових гостей – знамениті телекоментатор Дмитро Джулай, телеведучі Ігор Циганик і Олександра Лобода. Ось їхні відгуки про наші традиційні семінари для прес-служб, які проводяться двічі на рік:
"Маємо будувати інформаційний простір навколо головної особистості у футболі – саме гравця. Я побачив розуміння у прессекретарів клубів ПФЛ. Саме від них багато в чому залежить розвиток футболу в цілому", - Ігор Циганик
"Завдання журналістів – позбавити суспільство інформаційного вакууму навколо футбольних змагань будь-якого рівня. Кожне слово, речення чи стаття допомагають футболові стрімко розвиватися. Тому зустріч пресслужб клубів Першої та Другої ліги – надважливий захід у цьому розрізі", - Олександра Лобода
Семінари зі спортивного маркетингу #Змінювати! регулярно проводяться ПФЛ за підтримки KLITSCHKO EXPO двічі на рік. За цей час вони зібрали понад 1000 слухачів. Лекторами семінарів ставали фахівці-практики, які передавали не лише футбольний досвід, а й досвід інших видів спорту, успішних кейсів й інновацій. Треба сказати, що семінари стали настільки популярними, що ми почали реалізовувати білети на їх відвідування. А для клубів ПФЛ ця рідкісна можливість набути нового досвіду й корисних зв’язків залишається відкритою й вільною.
SHOP.PFL.UA – ініціатива та проект ПФЛ. В розробку платформи та просування проекту інвестувала компанія GERА. З жовтня 2017 року спільна інтернет-платформа дозволяє всім клубам ПФЛ розвивати власний бренд без інвестицій, створювати й реалізовувати власну сувенірну продукцію й робити її доступною для фанів по всьому світу!
Ми гордимося, що ПФЛ встановив ексклюзивну співпрацю зі всесвітньо відомою компанією спортивної статистики Wyscout. Продукт, який надає нам ця італійська компанія, дозволяє глибше й детальніше вивчати наш футбол, адже компанія аналізує Першу й Другу ліги й Кубок України, де виступають клуби ПФЛ.
На наступний період будемо працювати над укріпленням та розвитком бренду, збільшення аудиторії, виходом в нові соцмережі, роботою із вболівальниками ліги та клубів, введенням нових сервісів. І, звичайно, залученням партнерів, спонсорів та інвесторів.
Наші ліги вже зараз цікаві футбольній Україні, далі – більше!
Пресслужба ПФЛ