Новини ЗМІ

Приклад для наслідування, або як підвищити відвідуваність у 7 разів...

16:24, 1 жовтня 2009

Що є головним для футбольного клубу? Кваліфіковані гравці, фаховий тренер, розвинена інфраструктура чи гроші власника? Напевно, всі ці аспекти є бажаними, але не первинними. Якщо у команди немає вболівальників, вона приречена існувати лише задля себе, хизуючись перемогами серед вузького кола прихильників. В усі часи найголовнішим показником народної любові була відвідуваність на стадіонах. Бо натхненного вболівальника не купиш ні за які гроші! Нажаль, у сучасному футболі одним з головних чинників статусу команди є фінансова спроможність. Це ми бачимо на прикладі вітчизняного елітного дивізіону. Але навіть у Другій лізі – початковому рівні професійного футболу – є команди, які дадуть фору деяким клубам Прем’єр-ліги. Великою армією вболівальників можуть пишатися МФК «Миколаїв», вінницька «Нива» та «Кремінь» з міста Кременчук. Згадайте, останні роки точиться серйозна дискусія – чому вболівальник все менше йде на футбол? Ця складна, більше того – суперечлива ситуація – склалася в багатьох клубах. Але є в українському футболі інші прикладі. Зворотні приклади. ФСК «Буковина». Порівняно з минулим сезоном, середня відвідуваність домашніх матчів чернівецької команди у поточній першості зросла у сім разів! З 1000 до 7000 глядачів. Насправді, показник гідний уваги та наслідування. Та що ж трапилося на Буковині, де вболівальник масово пішов на футбол? Змінився склад команди, змінився головний тренер – проте подібні ротації проводять багато клубів. Головне, змінився підхід до організації футбольного дійства. Насамперед, чернівчанам треба було нагадати, який скарб вони мають. «Буковина» – це клуб з багатої історією, славетними традиціями та власною футбольною культурою. У кожного мешканця, кожного вболівальника частка «Буковини» є в серці. Треба було тільки достукатися до тих сердець, та вийняти на поверхню світлі патріотичні почуття – до України, до рідного краю, до рідної команди. ФСК «Буковина» закликає керівництво всіх клубів ФПЛ та ПФЛ проводити роботу з власними вболівальниками. Не треба вважати, що наші співвітчизники вирішили змінити неперевершену атмосферу стадіону на понурий перегляд футболу по телебаченню. Це зовсім не так! Згодні, пропагування здорового способу життя та постійна робота з вболівальниками – це кропітка робота, вона потребує багато сил та фізичних ресурсів. Проте професійна організація вже незабаром віддячить приємним результатом. Динаміку успіху можна побачити на прикладі тієї «Буковини». Перший домашній матч 4000 глядачів, далі – 6000, 8500, 8700. Як-то кажуть, далі буде... Чи варто говорити, як у Чернівцях пишаються тим, що «Буковина» у поточному сезоні входить в топ-десять клубів по відвідуванню домашніх ігор серед всіх професійних клубів України! А їх, нагадаємо, 59-ть! На минулому тижні «Буковина» по кількості глядачів взагалі посіла четверте місце. Зустріч між «Буковиною» та хмельницьким «Динамо» відвідали 8700 вболівальників. Більше було тільки в Донецьку, Сімферополі та Києві: «Шахтар» (Донецьк) – «Оболонь» (Київ) 42 800; «Таврія» (Сімферополь) – «Металіст» (Харків) 14 000; «Динамо» (Київ) – «Зоря» (Луганськ) 12 700. Магія цих чисел заворожує. З іншого боку ми пишаємося й поведінкою наших вболівальників. Виховані, чемні один до одного. Ніяких спалахів агресії. Виразна риса відвідувачів стадіону – родинна атмосфера єднання. Проте вже не один суперник відчув силу та міць голосу буковинського вболівальника! Підвищити відсоток відвідуваності у рази – це добре, а стати культурним взірцем – це краще. Отож, нетреба вважати, що український вболівальник зник. Він є. Тільки треба відноситися до нього з повагою та пошаною. Так – як це роблять в Чернівцях, де кожен з глядачів то є син великої футбольної родини. Закликаємо всіх до єдності та братерства! Любіть футбол, вболівайте з душею, тоді український футбол та Ваш улюблений клуб досягнуть найбажаніших перемог.




Група Соц сети Група Соц сети Група Соц сети Група Соц сети Магазин Вгору Вгору